top of page

מינוף נכון – כיצד ממנפים את החסכונות לתשואות

מינוף פיננסי, יכול להניב תשואה גבוהה גם מהשקעה יחסית קטנה, תחום המינוף תפס תאוצה לאחרונה בעיקר בתחום הנדל"ן אך גם בשוק ההון במוצרים מסוימים זה אפשרי.

מינוף פיננסי מלווה באזהרה גדולה בהקשר הסיכון ויש לעשות אותו בחוכמה עם אסטרטגיה מסודרת ודורש ניסיון ומחקר מקדים, עם המינוף מגיע הסיכון ויש לקחת זאת בחשבון.

השקעה בעזרת מינוף מתבססת על עקרון בסיסי בו משקיע לווה כסף מהמקור המייצר תשואה כמו נדל"ן או השקעות שוק ההון וזאת על מנת להשקיע את הכסף במקור אחר שיודע גם לייצר תשואה. כשבאים לבחון את כדאיות המינוף יש להסתכל על משך הזמן, ההחזר החודשי, מבנה ההלוואה, ריבית ההלוואה, תשואה על ההשקעה, רמות סיכון, פיזור ההשקעות, מצב הכלכלי במשפחה.

למה למנף? פוטנציאל תשואה גבוה יותר עלות הכסף הנמוכה יחסית כרגע במגוון אפשרויות המימון השונות.

מתי לא למנף? כאשר לא מבינים את סוגי ההשקעות כאשר עלות המימון גבוהה כאשר התשואה על ההשקעה נמוכה, למרות שבמקרים מסוימים זה יכול להשתלם(בעיקר בנדל"ן)

מהן אפשרויות המינוף, מקורות המימון?

נדל"ן- רובכם אני מניח מכירים את המינוף לשם קניית נכס נדל"ן ובשמו המקצועי "משכנתא". ניתן לקנות דירה ראשונה במימון עד 75% מנכס הדירה. במידה ואין לכם משכנתא על הדירה אז ניתן לקחת עד 50% מימון ובתקופת הקורונה אפילו עד 70%. דרך אגב אופציה זו כרגע עומדת על הפרק ויש מצב שהיא תשתנה או תוגבל או תבוטל. תיק ני"ע בבנק- לרוב בעייתי למנף אלא רק במקרים ספציפיים ותלוי לקוח, אבל הבנק לא ממש אוהב מינוף של תיק השקעות. פנסיה- ניתן למנף עד 30% מהכספי התגמולים עד 7 שנים בריביות שנעות בין 1.1-3 תלוי חברה. ניתן לקחת בהלוואת בלון, גרייס. גמל/קרנות השתלמות/תיקון 190/ גמל להשקעה – כספים נזילים ניתן בין 60%-80%, כספים לא נזילים עד 50%, טווח הזמן עד 7 שנים בריביות שנעות בין 1.1%-3% תלוי חברה. ניתן לקחת בהלוואת בלון, גרייס. פוליסת חסכון – ניתן עד 80% בריביות של 1.1%-2% בממוצע עד 7 שנים בהלוואת בלון או גרייס. יש לציין שמינוף לא יכול להיות באפיקים הנמצאים במסלולי מניות 100% ויש לעבור למסלול אג"ח או כללי וכדו. ניתן לראות שהלוואות ממוצרי הגמל או פוליסת חסכון הם בתנאים טובים יחסים וניתן באמצעותם להגדיל את תיק ההשקעות. יש לציין שבחלק מהמוצרים יש פטור ממס או הטבות מס כך שהרווח כפול.

אז החלטתם לבחון את נושא המינוף מה הלאה.. איך ניתן להשקיע ולהפוך את סכום הכסף הזה ששוכב אצלכם בחשבון, למשהו שתרוויחו ממנו ותהנו מתשואה מירבית?

דוגמא 1 יש לכם מיליון שקלים בעו"ש- מה האפשרויות? • 1 מיל בפוליסה פיננסית ברמת סיכון מתאימה לכם • מינוף של 80% שהם 800,000 שח בריבית 1.1% ל 7 שנים בגרייס מלא • את ה 800 אלף נפזר בקרן אלטרנטיבית ובהלוואת חברתיות • כך יצרנו תיק נכסים פיננסים בשווי של 1.8 מיל שח מפוזר בשוק ההון והשקעות אלטרנטיביות שונות. דוגמא 2 • 1 מיל בפוליסה פיננסית ברמת סיכון מתאימה לכם • מינוף של 80% שהם 800,000 שח בריבית 1.1% ל 7 שנים בגרייס מלא • את ה 800 אלף נפזר בקרן אלטרנטיבית ובדירה להשקעה • כך יצרנו תיק נכסים פיננסים בשווי של 1.8 מיל שח מפוזר בשוק ההון, השקעות אלטרנטיביות ודירה להשקעה דוגמא 3 • 0.5 מיל בפוליסה פיננסית ברמת סיכון מתאימה לכם • 0.5 מיל בקופת גמל/קרנות השתלמות נזילות. • מינוף של 80% שהם 400,000 שח מקרן ההשתלמות בריבית 1.1% ל 7 שנים בגרייס מלא • את ה 400 אלף נפזר בקרן אלטרנטיבית . • כך יצרנו תיק נכסים פיננסים בשווי של 1.4 מיל שח מפוזר בשוק ההון, השקעות אלטרנטיביות.

לסיכום תכנון ההשקעות בשילוב מינוף פיננסי דורש מקצועיות, תכנון מדויק והבנה בעולם ההשקעות וההלוואות. מינוף יכול להגדיל משמעותית את התשואה לאורך שנים במיוחד במוצרים פטורים ממס כמו קרן השתלמות, אך מינוף טומן בחובו סיכון שיש לקחת אותו בחשבון ולכן יש לפזר את תיק ההשקעות בצורה מושכלת ובפיזור אופטימלי כדי להקטין עד כמה שניתן את הסיכון ותנודתיות בתיק.



bottom of page